fredag 10 februari 2012

Välkommen till min ny-gamla blogg!

Ja, det var ganska länge sen jag var här och skrev något, ska se om det kanske kan bli någon ändring på det!

Jag startade upp den här bloggen för snart ett år sedan när jag först började studera här på lärcentret. Tanken var då att jag skulle använda mig av den under tiden jag läste samhällskunskap, men som ni kanske ser så blev det inte många inlägg... Men nu gör jag ett nytt försök!

Jag är en 36 årig tjej, eller ja, kvinna kanske det heter i min ålder, jag glömmer att även jag blir äldre... I alla fall så började jag att läsa upp mina gymnasiebetyg för snart ett år sedan. Hittills har jag läst Sh A, Ma A, Ma B, Nk A och Eng B. Är alldeles strax färdig med Sv A och fortsätter då med Sv B och Eng C. Anledningen till att jag gör detta är för att jag skulle vilja börja läsa på universitetet till hösten; troligen blir det till förskolelärare, men ibland får jag för mig att kanske jag ska läsa till fritidspedagog. Vi får se, men nåt blir det i alla fall. Om jag kommer in vill säga.

Jag känner mig ganska främmande inför detta med bloggandet. Jag kan förstå om man vill skriva av sig lite, avreagera sig på något sätt. Men vad jag inte förstår är behovet av att andra ska kunna läsa ens tankar och funderingar. Man kan ju skriva dagbok, men det är väl för gammalmodigt nu för tiden. Fast jag inser att även jag får väl försöka hänga med i de relativt nya moderniteterna, tänk om jag kommer på att jag gillar det här med bloggandet! Vem vet, jag kanske till och med går med i Facebook!!

Ska nu läsa Svenska B i några månader. Över lag har jag tyckt att det har varit roligt att studera, man inser vad inrutad man är i sitt tankesätt och det är nyttigt att se på sake roch ting med nya ögon. Tror dock att denna kursen kommer att bli svår, skriva egna berättelser och noveller. Men vi får se. Jag tycker till en början att alla uppgifter jag ska göra verkar extremt svåra, men det brukar ju ordna sig på nåt vis. Det har det gjort hittills, så det får jag väl hoppas att det gör även i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar